درباره فلزیاب و گنج یاب

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی

در این مقاله درباره بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. در این مقاله این تنظیمات به این معنی می باشد که پالس هایی که از طریق لوپ به زمین ارسال می شود، دارای چه فرکانسی باشند. یک نکته کلی درباره فرکانس وجود دارد و آن هم اینکه هر چقدر فرکانس پایین تر باشد، به علت طول موج بیشتر و نزدیک بودن حالت موج به شکل خطی، دستگاه نیز دارای نفوذ بیشتر در خاک خواهد بود.

همچنین حساسیت لوپ نسبت به خاک کمتر شده و سرعت سنس و میزان حساسیت دستگاه کمتر می شود. فرکانس های بالا هم دارای ویژگی هایی برعکس موارد مذکور هست. با توجه به این که فرکانس عملکرد در فلزیاب فرکانسی متغیر است پس یک امکان فوق العاده در اختیار اپراتور فلزیاب قرار می گیرد. تا بهترین فرکانس را در شرایط مختلف انتخاب کند.

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی در محدوده ۲۰۰ هرتز است و اگر فرکانس فلزیاب از این مقدار کمتر شود حساسیت نسبت به فلزات غیر مغناطیسی مانند طلا و مس کمتر می‌شود. در ادامه این مقاله در رابطه با فلزیاب پالسی چیست و چگونه کار می کند؟ اطلاعات لازم را در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم.

 

 

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

روش اصولی و درست تنظیم فلزیاب پالسی

تفکیک فلزات فلزیاب پالسی مربوط به تشخیص نوع فلزات است، که دستگاه می تواند انجام دهد. با استفاده از این تنظیم، می توانید فلزات مورد نظر خود را از فلزاتی که نمی‌خواهید شناسایی شود جدا کنید و به جستجوی هدفمند تری بپردازید. برای تنظیم تفکیک فلزات، باید از چند روش زیر استفاده کنید:

  1. تنظیم تفکیک فلزات به صورت خودکار: در این روش، دستگاه به طور هوشمند تفکیک فلزات را بر اساس نوع فلزات موجود در محل جستجو تعیین می کند. برای این کار، کافی است دکمه AUTO DISC را فشار دهید و منتظر بمانید تا دستگاه خود را با زمین بالانس کند. در این صورت، تفکیک فلزات در بهترین حالت ممکن تنظیم شده است.
  2. تنظیم تفکیک فلزات به صورت دستی: در این روش، شما خودتان مقدار تفکیک فلزات را با استفاده از دکمه های + و – تغییر می دهید.

 

فلزیاب پالسی چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه فلزیاب‌ پالسی به گونه‌ای طراحی شده‌ که با استفاده از پالس‌های الکترومغناطیسی سرعت حرکت الکتریکی سیم جستجو را افزایش می‌دهند. این فلزیاب‌ها در این زمینه بیشتر برای کاوش‌های زیرزمینی و تشخیص عیوب فنی در تجهیزاتی همچون خط لوله‌های گاز، نفت و آب استفاده می‌شوند. در حوزه یابی گنجینه‌های معدنی نیز فلزیاب‌های پالسی کاربرد قابل توجهی دارند.

فرکانس در فلزیاب‌ نقطه زن پالسی بسیار مهم است و این که چه فرکانسی برای این فلزیاب‌ها بهینه است، وابسته به کاربرد آنها می‌باشد. برای یافتن طلا و نقره که در عمق نسبتا زیادی قرار دارند، فرکانس فلزیاب‌های پالسی باید در محدوده‌ای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هرتز باشد. در صورتی که سطح زمین پست و مسطح باشد، فرکانس بالای ۱۰۰۰ هرتز برای کاوش بهینه خواهد بود.

 

 

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

تاثیر انتخاب فرکانس پایین در عملکرد دستگاه فلزیاب

در فلزیاب‌های پالسی انتخاب فرکانس‌های پایین یا کمتر از ۱۰۰Hz هرتز می تواند باعث افزایش نفوذ پذیری فرکانس در خاک و همچنین کاهش حساسیت دستگاه فلزیاب به فلزات کوچک‌تر شود. این مدل از دستگاه جزو پیشرفته ترین فلزیاب در بازار طلایابی و گنج یابی شناخته می شود.

 

مزایای استفاده از فرکانس پایین

  1. افزایش عمق کاوش دستگاه فلزیاب
  2. کاهش حساسیت دستگاه فلزیاب به املاح و ذرات رسانا موجود در خاک

 

معایب استفاده از فرکانس پایین

  1. کاهش سرعت تشخیص و سنس دستگاه فلزیاب
  2. حساسیت کمتر به اجسام فلزی کوچک و در نتیجه کاهش عمق کاوش دستگاه فلزیاب در آشکار سازی فلزات کوچک‌تر

 

 

 

تاثیر انتخاب فرکانس بالا در عملکرد دستگاه فلزیاب

در فلزیاب‌های پالسی انتخاب فرکانس‌های بالا یا بیشتر از ۳۰۰Hz هرتز می تواند باعث افزایش سرعت تشخیص یا سنس فلزات شود و همچنین دستگاه فلزیاب قادر به تشخیص فلزات کوچک‌تر در عمق بیشتری است. اما از طرفی این موضوع می تواند باعث کاهش میزان پایداری به خصوص در خاک‌هایی با درصد سیلیس بالا شود.

 

مزایای استفاده از فرکانس بالا

  1. افزایش عمق کاوش دستگاه فلزیاب در تشخیص فلزات کوچک
  2. افزایش سرعت سنس و تشخیص فلزات در حین کاوش

 

معایب استفاده از فرکانس بالا

  1. کاهش پایداری و دقت دستگاه فلزیاب در هنگام کاوش
  2. افزایش میزان جریان مصرفی دستگاه و در نتیجه خالی شدن سریع‌تر شارژ باتری دستگاه فلزیاب

 

 

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

تنظیمات حساسیت در روش تنظیم فلزیاب

هنگامی که یک فلزیاب خریداری می کنید، دارای ویژگی حساسیت است. این ویژگی به شما امکان می دهد حساسیت دستگاه فلزیاب خود را افزایش یا کاهش دهید. مشکل حساسیت این است که یکی از حیاتی ترین ویژگی ها است، اما کاربران ارزش و عملکرد آن را اشتباه درک می کنند. چگونه عمل می‌کند؟ تنظیمات حساسیت به شما امکان می‌دهد درجه سیگنال‌های آشکارساز را در پاسخ به اجسامی که از میدان مغناطیسی خود عبور می‌کنند تغییر دهید.

اگر سطح حساسیت بالاتری در واحد خود دارید، می‌توانید اهداف یا اشیاء کوچک‌تری را پیدا کنید. با این حال، اگر سطح حساسیت کمتری دارید، به شما امکان می دهد از روی اهداف ناخواسته عبور کنید. درست است که هر چه حساسیت بیشتر باشد عمق بیشتر است. با این حال، هر چه حساسیت بالاتر باشد، خطر دریافت سیگنال های فانتوم بیشتر است.

بنابراین، چگونه می توانید به تعادل برسید؟ کارشناسان توصیه می کنند سطح حساسیت را تا جایی افزایش دهید که دستگاه شما شروع به عملکرد نامنظم کند. پس از آن، می توانید به آرامی حساسیت را تا حد قابل قبولی کاهش دهید.

 

تفاوت فرکانس فلزیاب پالسی با دستگاه های دیگر

در حال حاضر، دستگاه‌های فلزیاب پالسی و دیگر دستگاه‌های فلزیاب موجود در بازار، ابزارهایی هستند که به طور گسترده در پیدا کردن فلزات بکار می‌روند. بیشترین تفاوت دستگاه‌های فلزیاب، فرکانس یا رادیو وایفای استفاده شده در آن‌ها است. دستگاه‌های فلزیاب پالسی، حتی در بهترین شرایط محیطی نیز، توانایی شناسایی با دقت بالایی را دارند. این دستگاه‌ها با استفاده از پالس‌های الکترومغناطیسی، امواج رادیویی را تولید می‌کنند و به طور همزمان اطلاعاتی در مورد فلزات را تحلیل می کنند. در عین حال، سایر دستگاه‌های فلزیاب موجود، مانند فلزیاب فراصوت با فرکانس پایین تر، اغلب توانایی نادرست شناسایی مواد غیرفلزی (مانند آب یا صخره) را نیز دارند.

 

 

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

فرکانس پایین در فلزیاب

  • طول موج طولانی تری دارند
  • هنگامی که امواج طولانی راحت تر به زمین نفوذ می کنند، عمق بیشتری دریافت می کند
  • برای شناسایی اهداف رسانایی بالا مانند نقره بهتر است

 

فرکانس بالا در فلزیاب

  • طول موج های کوتاه تری دارد
  • برای تشخیص اجسام کوچک مانند قطعات کوچک طلا عالی است
  • برای اهداف رسانایی کم مانند طلا و آهن بهتر است
  • عمق کمتری نسبت به فرکانس پایین بدست می آید
  • دقت بالاتر، نزدیکتر به سطح
  • حساس تر به تداخل کانی سازی زمین

 

نحوه کار با فلزیاب پالسی

  • برای شروع، باید فلزیاب را با باتری مناسب تجهیز کنید و سپس آن را روشن کنید.
  • تنظیمات دستگاه را بر اساس نیاز خود برای شناسایی هدف انجام دهید. برای مثال، می‌توانید حساسیت دستگاه را تنظیم کنید تا به فلزات کوچکتر یا بزرگتر حساس شود.
  • با نگه داشتن دستگاه در دستان خود، آن را به طور مستقیم بر روی خاک به فاصله ۵ الی ۱۰ سانتی قرار دهید. سپس، با قدم زدن به طرف جلو به صورت آهسته، نواحی مورد نظر را کاوش کنید.
  • هنگامی که دستگاه فلزی را شناسایی می‌کند، یک صدای بوق در دستگاه فرستاده می‌شود و اطلاعات مربوط به فلز روی صفحه نمایش دستگاه قابل مشاهده است.
  • با توجه به نتایج حاصله، می‌توانید برای پیدا کردن فلز حفاری بپردازید.

عملکرد فلزیاب پالسی

  • ارسال سیگنال: سیستم پالسی از یک تابلو ارسال کننده پالسی برای تولید سیگنال‌ های الکترومغناطیسی استفاده می‌ کند. این سیگنال‌ ها توسط آنتن‌ هایی که در دستگاه نصب شده‌ اند به زیر زمین ارسال می‌ شوند.
  • بازتابی سیگنال: سیگنال‌ های الکترو مغناطیسی پس از ارسال و برخورد با مواد مختلف زیر زمین، بازتاب می‌ شوند. این بازتابی‌ ها توسط آنتن‌ های دیگر در دستگاه دریافت می‌ شوند.
  • پردازش سیگنال: سیگنال‌ های دریافتی از زیر زمین به یک واحد پردازشی داخلی در دستگاه منتقل می‌ شوند. این واحد پردازشی مسئول تجزیه و تحلیل سیگنال‌ ها و تشخیص نوع و عمق فلزات موجود در زیر زمین است.
  • نمایش نتایج: پس از پردازش سیگنال، نتایج به صورت گرافیکی و صوتی در دستگاه نمایش داده می‌ شود. این نتایج شامل نوع و عمق فلزات، طول و عرض مربوط به آن فلز و موقعیت دقیق آن در زیر زمین است.

 

 

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی 09197977377

بهترین فرکانس برای فلزیاب پالسی فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

نکات قابل توجه در رابطه با تفکیک فلزیاب پالسی

انتخاب کویل مناسب: کویل قسمتی از دستگاه است که پالس های الکترومغناطیسی را ارسال و دریافت می کند. بسته به شرایط جستجو، ممکن است نوع، شکل، ابعاد و تعداد گیره ها متفاوت باشد. برای جستجو در عمق بالا، بهتر است از کویل های بزرگ و دایره ای استفاده کرد. برای جستجو در مناطق شلوغ و پر آشغال، بهتر است از کویل های کوچک و مستطیل شکل استفاده کرد.

تنظیم بالانس زمین: بالانس زمینیا Ground Balance عملکرد دستگاه را با خصوصیات خاک سازگار می کند. خاک حاوی مواد معدنی است که باعث اختلال در سیگنال دستگاه می شود. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را به گونه ای تنظیم کرد که سطح صفر سیگنال را در خاک تشخیص دهد. برای این کار، باید دستگاه را روشن کرده و کویل را در حالت عمود به خاک قرار داد. سپس با حرکت دادن کویل به صورت نزول و عروج، دستگاه را تنظیم کرده تا صدای ثابت و ضعیفی دارد.

تغییر فرکانس: فرکانس یکی از عواملی است که بر عمق و حساسیت دستگاه تاثیر می‌ گذارد. هرچه فرکانس کم‌تر باشد، عمق بیش‌ تر و حساسیت کم‌ تر خواهد بود و بالعکس. بعضی از فلزیاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های پالسی قابلیت تغییر فرکانس را دارند که باعث می شود کاربر بتواند به صورت مناسب با شرائط جستجو عمل کند.

 

خرید فلزیاب 09197977577

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *