درباره فلزیاب و گنج یاب

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ 09197977377

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟

فلزیاب وسیله ای است که برای پیدا کردن اجسام فلزی مخفی یا گم شده درون زمین، دیوار یا اجسام دیگر به کار گرفته می شود. دستگاه فلزیاب ها میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک جستجوگر خود ایجاد می کنند. زمانی که جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه وجود فلز در اطراف دیسک خود خواهد شد و آن را آشکار و اطلاع می دهد. هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشند عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود. عمق کاوش توسط فلزیاب با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می کند کمتر یا بیشتر می شود. البته باید توجه داشته باشید که نحوه کار فلزیاب ها بر اساس چگونگی سیستم کارکرد و نوع آن متفاوت خواهد بود. برای مثال عملکرد فلزیاب شعاع زن با یک فلزیاب نقطه زن تفاوت دارد.

 

 

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ 09197977377

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

بررسی انواع فلزیاب ها

فلزیاب های تفریحی (VLF)

این دسته فلزیاب ها که اغلب کوچک و بسیار سبک می باشند. دیسک استاندارد آن ها حدود ۲۵ سانتیمتر می باشد و عمق کاوش فلز آنها معمولا یک متر و یا کمتر از یک متر می باشد. می توانند یک شی‌ء فلزی یک در یک متر را در عمق حدودی یک متری زمین پیدا کند. فلزیاب های تفریحی برای پیدا کردن فلزات در سطح خاک طراحی شده اند. فلزیاب های تفریحی دارای صفحه نمایشگر دیجیتالی و پیشرفته می باشند قدرت تفکیکی کم و بیش برابر با ۸۰٪ دارند. به این منظور که می توانند فلزات آهنی را از فلزات غیر آهنی با دقت ۸۰ درصد جدا کنند. قدرت تفکیک کم آن ها برای اشیای فلزی که به سطح زمین بسیار نزدیک هستند مناسب می باشند.

فلزیاب های پیشرفته (PI)

فلزیاب های پیشرفته، نسبت به دیگر فلزیاب ها  قدرت بسیار بیشتری دارند. دستگاه های فلزیاب پیشرفته دارای وزن نسبتاً سنگینی هستند چون در آنها به ولت مصرف مضاعف برق از باتری های اسیدی مشابه موتورسیکلت (باتری های سنگین) استفاده می شود؛ و معمولا خود فلزیاب یا باتری آنها یا هر دوی آنها به کمر بسته می شود. فلزیاب های پیشرفته قدرت تفکیک زیادی ندارند و نمی توانند فلزهای آهنی را از غیر فلزی جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند اطلاع می دهند. فلزیاب های پیشرفته ساده هستند و مانیتور ندارند.

دستگاه های تصویری

این دستگاه ها معمولا دارای صفحه نمایشگر، حسگر و نرم افزار مخصوص هستند و می توانند فلزات را با تفکیک آهنی و غیر آهنی، با ارزش و بی ارزش، و گاهی انواع فلزات را شناسایی کنند. بعد از دستگاه ردیاب آنتنی ، فلزیاب های تصویری بیشترین عمق را در اختیار کاوشگران قرار می دهند. میزان عمق یک اسکنر مگنتومتر بستگی به تعداد و نوع سنسور های استفاده شده در آن دارد. البته تعداد سنسور ها علاوه بر عمق ، بر کیفیت تصاویر خروجی نیز تاثیر گذار هستند.

برای آشنایی بیشتر با دستگاه های فلزیاب تصویری، نحوه کار آن ها و بهترین دستگاه های تصویری، در ادامه مقاله لینک هایی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بهترین فلزیاب تصویری

کارایی فلزیاب تصویری

 

 

 

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ 09197977377

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

نحوه کار فلزیاب های نقطه زن

فلزیاب نقطه‌زن با ارسال امواج الکترومغناطیسی به فلز، نشان می‌دهد که فلز در کجای زمین قرار دارد. هنگامی که فلزیاب نقطه‌زن نشان داد که فلز در کجاست، با استفاده از محور دستگاه، محل دقیق فلز را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن محل دقیق فلز، می‌توانید با استفاده از ابزارهای لازم، فلز را کاوش و استخراج کنید.

هدف یابی ردیاب های دستی

اصول کار ردیاب های دستی به این صورت می باشد که به کمک میدان مغناطیسی کار می توانند فلزات را کاوش کند. دقیقا مشابه یک قطب نما نیز ردیابی می کند و همچنین قابلیت شناسایی یون هایی که از سطح زمین خارج می شوند را دارا می باشد. از امکانات ویژه ردیاب دستی میتوان به کشف سکه های باستانی، کشف حفره ها، شناسایی انواعی از جواهرات و ردیابی فلزات باارزش اشاره نمود.

عملکرد فلزیاب های تصویری

این سیستم ها با تجزیه و تحلیل سیگنال های دریافتی شکل تقریبی هدف ، عمق و ابعاد ان را به صورت تصاویر سه بعدی در اختیار کاوشگر قرار می دهد. سنسور این فلزیاب ها بر اساس مغناطیس زمین کار می کنند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در آن ها ، اختلافات میدان مغناطیسی محیط را بدست آورده و نتیجه اسکن را به روش های مختلفی مانند عدد، نمودار، بوق و تصویر در اختیار اپراتور قرار میدهد. اپراتور هم می تواند این اطلاعات را در نرم افزار های خاصی مانند نرم افزار ویژولایزر تجزیه و تحلیل بکنند. جهت درک بهتر اسکن ها لازم است تا به صورت حرفه ای کار با این نرم افزار ها را یاد بگیرید.

 

 

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ 09197977377

فلزیاب چگونه کار می‌کند؟ فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

 

 

اسکنرهای زمین چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه اسکنر با ارسال فرکانس های مختلف به درون زمین و دریافت امواج بازتابی حاصل به آشکارسازی و شناسایی ویژگی های ساختار مدفون در درون زمین قادر است. از کاربردهای اختصاصی می‌توان به مطالعه تنه و ریشه درختان، مطالعات باستان‌شناسی و سفارشی سازی تجهیزات جهت نصب بر روی اتومبیل به منظور اسکن جاده‌ها، راه‌آهن و فرودگاه اشاره نمود. علاوه بر این امکان تلفیق روش GPR با سایر روش‌های ژئوفیزیکی از جمله روش‌ ژئوالکتریک و لرزه نگاری فراهم بوده که دسترسی به نتایج دقیق‌تر با ضریب اطمینان بالاتر را ممکن می‌سازد.

در این مقاله با نحوه کار پرکاربردترین نوع فلزیاب ها آشنا شدیم. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر سایر مقاله های سایت را مطالعه کرده و یا با کارشناسان مجرب ما در شرکت آسیامدرن در تماس باشید. مشاوران ما آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان هستند.

 

 

خرید فلزیاب 09197977577

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *