درباره فلزیاب و گنج یاب

دستگاه گنج یاب شعاع زن

دستگاه گنج یاب شعاع زن

دستگاه گنج یاب شعاع زن

ردیاب و شعاع زن در کل یک معنی و کارایی را دارند وظیفه ردیاب یا شعاع زن مشخص کردن محدوده احتمالی وجود فلز میباشد . که دارای خطای بسیار بالایی نسبت به دستگاه های دیگر میباشند ردیاب به مدلهای مختلفی تقسیم بندی میشوند که حداقل خطای این دستگاهها ۴۰% است.

انواع دستگاه شعاع زن

در حالت کلی سه مدل ردیاب در بازار فلزیابی و گنج یابی وجود دارد: ردیاب دو آنتنه ، ردیاب های توماسی تک دستی ، ردیاب های دونفره از انواع دستگاه شعاع زن موجود در بازار هستند.

  • ردیاب دو آنتنه : این مدل از ردیاب ها به صورت دو دست آنتن هستند که دارای یک برد الکترونیکی هستند که وظیفه
  • تولید فرکانس های مختلف را به عهده دارد.
  • ردیاب های توماسی تک دستی : در حال حاضر این مدل از ردیاب ها خطای کمتری نسبت به ردیاب های دو آنتنی دارد و معمولا دارای یک باکس هستند. که ۳ یا ۵ انتن روی باکس دستگاه نصب شده و دارای یک دسته بلبرینگی هستند، که به صورت آنالوگ و هم دیجیتال در بازار موجود هستند. مدل های دیجیتال از دقت بیشتری برخوردار هستند، قدرت شعاع زنی ردیاب های توماسی که بستگی به مدل ردیاب دارد از ۵۰۰ متر تا ۲ کیلومتر برای فات قدیم بوده و می تواند بین ۱۰ تا ۱۵ متر در زمین نفوذ کند.
  • ردیاب های دو نفره : این مدل از ردیاب ها دارای دو میله فنری هستند که توسط دو نفر باید انجام شود و دقت بسیار پایین تری نسبت به ردیاب های دو آنتن یا توماسی را دارند.

 

 

دستگاه گنج یاب شعاع زن

دستگاه گنج یاب شعاع زن
فروش فلزیاب و طلایاب در سان طلایاب۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

ردیاب بهتر است یا نقطه زن؟

فلزیاب نقطه زن برای مشخص نمودن نقطه دقیق هدف در زیر زمین طراحی شده است. که پس از شعاع زنی هدف مورد نظر و پیدا کرده و محدوده تقریبی هدف را مشخص می کند. ازانواع دستگاه های فلزیاب میتوان به فلزیاب های VLF ،PI ،BFO و نقطه زن های دستی نام برد.

تفاوت دستگاه نقطه زن وشعاع زن به این گونه است که فلزیاب های بوقی (نقطه زن) عمق کاوش بسیار بالایی نسبت به ردیاب ها دارند. از طرف دیگر ردیاب ها قابلیت شناسایی زمین های اطراف را در شعاع وسیع تری دارا می باشد.

معرفی و نحوه کارکرد فلزیاب شعاع زن

کاربرد سیستم فلزیاب شعاع زن و فلزیاب آنتنی ممکن است برای خیلی از اپراتورهای تازه وارد ناآشنا باشد . در این مطلب سعی می کنیم بطور کاملا جامع و خلاصه به بررسی سیستم شعاع زن آنتنی بپردازیم . زمانی شما نیاز به دستگاه فلزیاب شعاع زن دارید که در یک محیط وسیع و دور افتاده بخواهید به حفاری بپردازید . حتما می پرسید چرا در مناطق وسیع و دور افتاده؟ برای کاوش و حفاری در مکان هایی که میدانید در آن دفینه می باشد اما از موقعیت دقیق آن اطلاع ندارید باید از سیستم شعاع زن استفاده کنید.

فلزیاب شعاع زن با برد بالا می باشد و قادر است فلزات باارزش را در محیط های بزرگ ردیابی کند. کارکرد شعاع زن آنتنی به این صورت است که بر اساس فرکانس عمل می کند این مدل دستگاهها اصولا دارای تنظیماتی بسیار ساده می باشند که آموزش آن بسیار ساده می باشد . در این تنظیمات شما با دادن اطلاعات جستجوی مورد نیاز دستگاه شعاع زن شروع به کاوش می کند . سیستم فلزیاب شعاع زن با توجه فرکانسی که برای آن تعریف کردید به سمت فلز مورد نظر شما می رود.

 

 

دستگاه گنج یاب شعاع زن

دستگاه گنج یاب شعاع زن
فروش فلزیاب و طلایاب در سان طلایاب۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

جستجوی فلزات توسط شعاع زن

توضیح دادیم که فلزیاب شعاع زن با توجه به نوع فرکانس به دنبال فلز مورد نظر شما می گردد اما این فلزات ممکن است متفاوت باشد، این فلزات با ارزش شامل طلا، نقره، برنز و گاهی وقتی با توجه به نیاز اپراتور ممکن است مس باشد . حذف ذرات در تکنولوژی این فلزیاب ها بسیار حرفه ای و کارآمد می باشد و با درصد پایین خطا شما را به سمت اهداف راهنمایی می کند، شعاع کاری فلزیاب شعاع زن بسیار بالا می باشد .

یکی از شعاع زن های ارزان قیمت و کارآمد فلزیاب aks می باشد . سیستم فلزیاب شعاع زن که به آن ردیاب نیز میگویند یک فلزیاب الکترونیکی با شرایط طراحی یکسان می باشد.و به آن فلزیاب راداری نیز گفته می شود .  عمل تفکیک در سیستم فلزیاب شعاع زن آنتنی طبق اصول هم جهتی انجام می گیرد و رادار فلزیاب بر طبق فرکانس عمل میکند.

 

 

دستگاه گنج یاب شعاع زن

دستگاه گنج یاب شعاع زن
فروش فلزیاب و طلایاب در سان طلایاب۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

معرفی فلزیاب آنتنی

فلزیاب های آنتنی نیز با عملکرد یکسان می باشد به این صورت که هر جهتی در انتقال انرژی فرکانسی بین دسته آنتن انجام گیرد شما را به هدف نزدیکتر می کند. در صورتی که سیستم های شعاع زن آنتنی از نوع فرکانسی باشد این عمل برای مشخص نمودن مرکز هدف اصلی شکل می گیرد . با توجه به نوع تکنولوژی می تواند تک دسته یا جفت دسته باشد، این قضیه برای شعاع زن و ردیاب نیز صدق می کند . در سیستم های شعاع زن آنتنی فوق پیشرفته و حرفه ای بجای دسته آنتن از دسته فلزیاب لیزری یا فلزیاب سنسوری استفاده کرده اند . این مدل دستگاهها از برترین و حرفه ای ترین فلزیاب آنتنی، فلزیاب شعاع زن و فلزیاب ردیابی می باشد،

کار با دستگاه فلزیاب شعاع زن

کار با فلزیاب شعاع زن نیازمند یک اپراتور دقیق می باشد . در سالهای اخیر برای کار کردن با سیستم های شعاع زن یا آنتنی نیازمند یک اپراتور حرفه ای بود . اما در سال ۲۰۱۹ دستگاههای فلزیاب با تکنولوژی دنیا جلو می رود، زاویه رسیدن هدف با سیستم شعاع زن به نوع تنظیمات سیستم فلزیاب بستگی دارد.  ابعاد هدف با سریعتر رسیدن به هدف در فلزیاب آنتنی و شعاع زن ارتباط مستقیم دارد . هرچقدر میزان هدف بزرگتر باشد زاویه حرکت آنتن به سمت هدف و مرکز هدف بیشتر می باشد. اگر هدف بزرگتری در مسیر فلزیاب آنتنی باشد دستگاه فلزیاب به سمت هدف بزرگتر حرکت می کند.

 

 

بهترین دستگاه شعاع زن طلا چه ویژگی هایی باید داشته باشد

دستگاه شعاع زن (XRF) برای انجام آنالیز عناصر مختلف در نمونه‌های مختلف مادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انتخاب یک دستگاه شعاع زن خوب، باید به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

۱. دقت و قابلیت تشخیص: یک دستگاه شعاع زن خوب باید دارای دقت بالا و قابلیت تشخیص اصالت نمونه باشد. این ویژگی بسیار مهم است برای استفاده در صنایع مختلف، از جمله صنایع طلا و جواهرسازی، صنایع نفت و گاز، و صنایع الکترونیکی.

۲. سرعت آنالیز: یک دستگاه شعاع زن خوب باید دارای سرعت آنالیز بالا باشد. این ویژگی برای استفاده در صنایعی که به سرعت بالا و دقت آنالیز نیاز دارند، مانند کنترل کیفیت، بسیار مهم است.

۳. قابلیت اندازه‌گیری عناصر مختلف: یک دستگاه شعاع زن خوب باید قابلیت اندازه‌گیری عناصر مختلف را داشته باشد. این ویژگی برای استفاده در صنایع مختلف، از جمله صنایع فلزی، شیمیایی و محیط زیست، بسیار مهم است.

۴. قابلیت حمل و نقل: یک دستگاه شعاع زن خوب باید قابلیت حمل و نقل آسان و سبک داشته باشد. این ویژگی برای استفاده در محل‌های مختلف، از جمله مزارع، معادن، و کارخانه‌ها، بسیار مهم است.

۵. سهولت کار: یک دستگاه شعاع زن خوب باید سهولت کار و استفاده داشته باشد. این ویژگی برای استفاده در محیط‌های صنعتی، جایگاه مهمی دارد.

 

 

 


برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب و انواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید.

درس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات : @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan

اینستاگرام:

https://instagram.com/zarshenasan__?igshid=YmMyMTA2M2Y=

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب،خرید فلزیابو تعمیر فلزیاب :

 ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷ – ۰۹۱۹۷۹۷۷۵۷۷

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

۰۹۱۹۷۹۷۷۵۷۷ تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *