مقالات فلزیاب

انواع فلزیاب

انواع فلزیاب 09197977377

انواع فلزیاب

فلزیاب ها دستگاه هایی برای کشف هرگونه فلز، طلا، گنج و… بر اساس کارکرد و قابلیت هایشان هستند. از فلزیاب ها در فعالیت ها و صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از مصارف پرکاربرد آن می‌توان به صنعت سرگرمی، کاربرد نظامی و … اشاره کرد. برای آشنایی با انواع فلزیاب و کاربرد آن ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

انواع فلزیاب 09197977377

انواع فلزیاب فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

فلزیاب ها چگونه کار می‌کنند؟

دستگاه فلزیاب ابزاری است که با ایجاد میدان مغناطیسی باعث می شود که بتوانید فلزات دفن شده در زیر زمین را پیدا کنید. این دستگاه توانایی شناسایی اهداف فلزی در نزدیک خود را دارد. این برای پیدا کردن اتصالات فلزی پنهان درون اشیاء، یا اشیاء فلزی در زمین زیرزمینی مفید هستند. فلزیاب ها دارای انواع مختلف با سیستم کارکرد مختلف هستند.

گنج یاب یا فلزیاب با ارسال یک میدان الکترومغناطیسی از کویل جستجو به زمین کار می کنند. اشیاء فلزی (اهداف) در میدان الکترومغناطیسی قرار می گیرند انرژی می گیرند و میدان الکترومغناطیسی خود را دوباره ارسال می کنند. کویل جستجوگر آن را دریافت م هی کند و کاربر را با تولید یک هشدار آگاه می سازد. بیشتر فلزیاب های نسل جدید این توانایی را که بین اهداف مختلف تفکیک ایجا کنند و می توانند تنظیم شوند که اهداف ناخواسته را نادیده بگیرند.

 

انواع فلزیاب و کاربرد آن‌ها

استفاده از فلزیاب برای برای کاربرد های مختلفی مانند پیدا کردن گنج و دفینه، فعالیت های باستانی و زمین شناسی، فعالیت های صنعتی و گاها جهت سرگرمی می باشد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع فلزیاب ها بپردازیم.

فلزیاب تصویری

فلزیاب تصویری به دستگاهی گفته می شود که به جز شناسایی فلزات توانایی اسکن و ارائه تصویر از عوامل زیر زمین را داشته باشد. این دستگاه ها با استفاده از سنسور هایی که دارند زمین را اسکن کرده و اطلاعات را به صورت گراف های رنگی سه بعدی ذخیره می کنند و بعد با استفاده از نرم افزار های مخصوص اپراتور می تواند داده های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند که این عمل کمک زیادی در تشخیص عمق هدف ، محل هدف ، ابعاد هدف و همچنین از حفاری بیهوده جلوگیری می کند.

فلزیاب نقطه زن

فلزیاب های نقطه زن دسته ای از فلزیاب ها هستند که برای پیدا کردن محل دقیق اهداف به کار می‌روند. بعضی از نقطه زن های پیشرفته قادر به اسکن فلز مورد نظر و مشخص کردن عمق فلز و ابعاد آن نیز هستند. این دسته از فلزیاب ها دارای اندازه و انواع مختلفی هستند ،از فلزیاب دستی کوچک تا دستگاههای بزرگ و کامل که دارای قابلیت نقطه زنی هستند.

فلزیاب شعاع زن

این دستگاهها معمولا دارای یک جفت دسته آنتن بوده و خوراک خور می‌باشند. منظور از خوراک خور بودن این است که اگر برای مثال شما درون دستگاه طلا را قرار دهید دستگاه به دنبال فرکانس های مشابه خوراک قرار داده شده می‌گردد و شما را به محل قرار گیری آنها هدایت می‌کند. کار با این فلزیاب ها به تجربه بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب ها نیاز داشته و کاوشگر نیز در عملکرد دستگاه تاثیر مستقیم دارد.

 

انواع فلزیاب 09197977377

انواع فلزیاب فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

اصول مشترک در فلزیاب ها

  •  باتری : باتری قدرت و انرژی جهت راه اندازی دستگاه را فراهم می کند.
  • جعبه کنترل : این بخش شامل برد و قطعه های الکترونیکی می باشد. این جایی است که سیگنال انتقال تولید می شود و سیگنال دریافتی پردازش می شود و به یک پاسخ هدف تبدیل می شود.
  • کویل جستجو : کویل جستجوگر فلزیاب میدان الکترومغناطیسی را به زمین منتقل می کند و میدان الکترومغناطیسی بازگشت از یک هدف را دریافت می کند.
  • انتقال میدان الکترومغناطیسی : این بخش وظیفه ارسال میدان مقناطیسی را دارد.
  • هدف : هر جسم فلزی است که توسط یک دستگاه شناسایی می شود. بهترین هدف می تواند یک گنج باشد.
  • دریافت میدان الکترومغناطیسی : میدان الکترومغناطیسی ارسال شده از اهداف را توسط کویل جستجو دریافت می کند.
  • پاسخ هدف : هنگامی که یک هدف خوب شناسایی می شود، دستگاه فلزیاب یک پاسخ شنیداری مانند یک بوق یا تغییر در لحظه ایجاد می کند.

 

انواع فلزیاب 09197977377

انواع فلزیاب فروش فلزیاب شرکت آسیامدرن ۰۹۱۹۷۹۷۷۳۷۷

 

نتیجه گیری

سازندگان مطرح فلزیاب در سطح جهان، همواره بر این بوده اند تا دستگاه هایی را تولید و به دست مصرف کننده برسانند که بتواند تمام نیازهای کاربر را به صورت حرفه ای و دقیق پوشش دهد. پاسخ به نیاز کاربر از سوی تولید کننده منجر به بازار متنوعی از انواع محصولات با ویژگی های متفاوت و منحصر بفرد شده. تنوعی که ممکن است مشتری را در انتخاب به سردرگمی بکشاند. اگر شما عزیزان نیز قصد خرید دستگاه طلایاب دارید اما نمی‌دانید کدام محصول برای فعالیت شما مناسب است؛ یا اگر محصولی در نظر دارید و می‌خواهید خرید کنید با مشاوران ما حتما تماس بگیرید. آن ها راهنمایی های کامل را در اختیار شما مشتریان گرامی قرار خواهند داد.

 

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.

۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.

۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود.


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *